Hoe vul ik een beoordeling in?

In dit artikel worden de basis instellingen van de Advanced Assessment tool toegelicht. In onderstaand artikel wordt toegelicht hoe je een gezamenlijke of een individuele beoordeling invult.

Gezamenlijke beoordeling

In dit voorbeeld wordt toegelicht hoe je gezamelijk aan een beoordeling kan werken. We hebben in dit voorbeeld handmatig een uitgever geselecteerd.

Om een beoordeling te geven, kies je voor ga naar evaluatie bij de student die je wilt beoordelen.

Wanneer je als beoordelaar bent toegewezen aan een opdracht, vul je de beoordeling in en kies je vervolgens voor gereed voor controle. Let er op dat hier dus samen wordt gewerkt aan één beoordeling en beoordelaars elkaars beoordeling overschrijven.

De beoordelaar(s) met publicatierechten of de uitgever kan de beoordeling zien en via publiceren de beoordeling zichtbaar maken voor de student.

Individuele beoordeling

In dit voorbeeld wordt toegelicht hoe je aan een individuelebeoordeling kan werken. We hebben in dit voorbeeld handmatig een uitgever geselecteerd.

Wanneer je als beoordelaar bent toegewezen aan een cursus, vul je de beoordeling in en kies je vervolgens voor klaar om te worden geaggregeerd.

De beoordelaar(s) met publicatierechten of de uitgever kan alle beoordelingen zien. Op het tabblad geaggregeerd wordt de uiteindelijke beoordeling ingevuld en via publiceren wordt de beoordeling zichtbaar gemaakt voor de student.

Let op: als je een beoordeling wijzigt, wordt deze niet automatisch zichtbaar voor de student.  Alleen de geaggregeerde beoordeling is zichtbaar.

Op de community van D2L (leverancier van Brightspace) vind je ook nog meer informatie over deze tool. Bijvoorbeeld via deze link.

0 Opmerkingen

Voeg je opmerking toe

Vorige Artikel Hoe gebruik ik de Advanced Assessment tool?
Volgende Artikel Hoe kan ik met de rol Ondersteuner of Docentinzage opdrachten bekijken?