Hoe kan ik werken met labels in mijn ePortfolio?

Labels zijn woorden die je aan een item koppelt om ze een label te geven. Met behulp van een label kun je items zoeken. Elk item uit je ePortfolio kan gekoppeld worden aan een of meerdere labels.

Soorten labels

Er zijn verschillende soorten labels te gebruiken:

• Labels die bestaan uit één woord en die door iedereen te zien en te gebruiken zijn.
  • Labels die bestaan uit meerdere woorden en die door iedereen te zien en te gebruiken zijn.
    Zet hiervoor de woorden van het label tussen dubbele aanhalingstekens. Bijvoorbeeld: "schrijven en luisteren".
  • Labels die je alleen voor jezelf wilt gebruiken en waarvan je niet wilt dat iemand anders ze ziet.
    Zet hiervoor een @ voor je label. Bijvoorbeeld: @concept.
  • Een combinatie; een label met verschillende woorden die alleen voor jezelf zichtbaar is. Bijvoorbeeld: @"concept plan van aanpak".

Je kunt labels toevoegen op het moment dat je het item aanmaakt Labels toevoegen bij het aanmaken van het item of aan een bestaand item Labels toevoegen aan een bestaand item.

• Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus en klik op ePortfolio

Labels toevoegen bij het aanmaken van het item

Mijn items - Brightspace (e)Portfolio en nog 9 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge
  1. Klik op het tabblad Mijn Items.
  2. Selecteer het soort item dat je wilt toevoegen.

Na het toevoegen van het item, verschijnt onder het kopje Labels een invulveld waar labels aangemaakt kunnen worden.

Nieuwe reflectie - Sandbox van TestDocent01 - Hogeschool Rotterdam en nog 9 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge
  1. Typ hier de naam van een (nieuw of bestaand) Label. Brightspace geeft suggesties aan de hand van wat wordt ingetypt. Als je een Label al eerder hebt gebruikt kan je deze kiezen uit een lijst.
  2. Klik op Label toevoegen. Het Label wordt toegevoegd en meteen gekoppeld aan het document.
  3. Klik op het kruisje achter het toegevoegde label om deze weer te verwijderen.

Labels toevoegen aan een bestaand item

Mijn items - Sandbox van TestDocent01 en nog 9 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge
  1. Klik op het tabblad Mijn Items.
  2. Klik op het pijltje naast het desbetreffende item.
  3. Klik op Bewerken.
Presentatie bewerken - Sandbox van TestDocent01 - Hogeschool Rotterdam en nog 9 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge
  1. Typ hier de naam van een (nieuwe of bestaande) label. Brightspace geeft suggesties aan de hand van wat wordt ingetypt. Als je een label al eerder hebt gebruikt kan je deze kiezen uit een lijst.
  2. Klik op Label toevoegen. Het label wordt toegevoegd en gekoppeld aan het document.

Sorteren en zoeken met Labels

Je kan op het tabblad Mijn Items van je ePortfolio op twee manieren items terugzoeken met behulp van een labelnaam.

2. Typ in het zoekveld het label in waar je op wil zoeken, of;
  3. Klik op de labelnaam onder een item.

Als je een item deelt of pushed, wordt een aan het item gekoppeld label ook meegestuurd.

Vorige Artikel Hoe gebruik ik verzamelingen om mijn ePortfolio te ordenen?
Volgende Artikel Hoe gebruik ik labellijsten in een ePortfolio verzameling?