Hoe geef ik iemand toegang tot mijn cursus?

Automatische inschrijving via de koppeling

Voor alle OSIRIS-onderwijs is bepaald dat OSIRIS leidend is voor de cursusadministratie. Alle studenten en docenten voor een cursus worden geregistreerd in OSIRIS. Zodra een persoon als student of docent is geregistreerd in OSIRIS, heeft die persoon ook toegang tot die cursus met de betreffende rol en in Brightspace bijbehorende rechten. Degene die als contactpersoon in OSIRIS, krijgt in Brightspace automatisch de rol Cursusbeheerder via de koppeling. Deze koppeling is real-time wat betekent dat na doorvoeren van een wijziging in OSIRIS deze ook in Brightspace wordt doorgevoerd..

Zolang de koppeling met Brightspace nog niet real time is, worden wijzigingen in ieder geval binnen 24 uur doorgevoerd. Het streven is om cursus inschrijvingen op bestaande cursussen zo gauw mogelijk nagenoeg real time te laten verlopen.

Zolang handmatige toevoegen van studenten in cursussen noodzakelijk is gebeurd  dit alleen door een medewerker van het bedrijfsbureau die zowel in Brightspace rechten heeft (via de rechtenrol Ondersteuner) als in OSIRIS cursusinschrijvingen beheerd. Dit is noodzakelijk omdat voor een inschrijving die direct verwerkt dient te worden er zowel in OSIRIS als Brightspace aanpassingen gedaan moeten worden. Gebeurt dit niet dan kunnen er alsnog problemen ontstaan tijdens de nachtelijke synchronisatie via de koppeling.

Inschrijving buiten de koppeling

Voor het toewijzen van andere non-cascading rollen in Brightspace geldt dat een gebruiker van de rol:

• Ondersteuner Studenten met een assisten rol kunnen inschrijven
  • Key-user/ ICTO-coach gebruikers met een rol Cursusbeheer/ Docent/ andere non-cascading rollen voor docenten kunnen inschrijven.

0 Opmerkingen

Voeg je opmerking toe

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vorige Artikel Hoe maak ik een cursus actief/inactief?
Volgende Artikel Hoe krijgen studenten toegang tot mijn cursus?