Hoe ken ik rollen toe aan collega's in mijn cursus en hoe verwijder ik gebruikers uit mijn cursus?

Als je in een cursus de rol Course Owner hebt, kun je collega's toevoegen aan je cursus en die een van de volgende rollen geven: Course Owner, Instructor of Student.
Je kan geen studenten toevoegen aan je cursus, deze worden toegewezen via de koppeling met OSIRIS.

Als je meer wilt weten over de verschillende rollen en bijbehorende rechten, lees dan het artikel Hoe werken rollen in Brightspace?

Collega's toevoegen

• Navigeer naar Groepslijst in de navbar van je cursus.
  1. Klik op Deelnemers toevoegen.
  2. Klik vervolgens op Bestaande gebruikers toevoegen.
  1. Zoek de collega die je wilt toevoegen, dit kan met een naam of een letter. Na het intypen geef een ENTER of klik op het vergrootglas.
  2. Vink de collega die je wilt toevoegen aan.
  3. Klik op Een rol selecteren. In het dropdownmenu kun je de juiste rol selecteren.
  4. Klik op Geselecteerde gebruikers inschrijven.

Je krijgt een bevestiging.

1. Klik op Gereed om terug te keren naar de Groepslijst
  2. Klik op Meer deelnemers toevoegen als je meer personen wilt toevoegen.

Een rol wijzigen

1. Selecteer de persoon voor wie je de rol wilt wijzigen.
  2. Klik op Inschrijving.
  1. Klik op het pijltje naast de huidige rol en selecteer vervolgens in het dropdownmenu de gewenste rol.
  2. Klik op Opslaan.

Een collega verwijderen uit de cursus

Naast rollen toewijzen kun je gebruikers ook verwijderen uit je cursus, bijvoorbeeld omdat zij niet meer werkzaam zijn binnen de cursus

1. Selecteer de persoon die je uit de cursus wilt verwijderen.
  2. Klik op Uitschrijven.
  • Je krijgt een bevestiging te zien. Klik op Ja.
Vorige Artikel Hoe krijgen studenten toegang tot mijn cursus?
Volgende Artikel Hoe preview ik mijn cursus als student?