Hoe doorloop ik mijn cursus als student?

Tijdens het inrichten van je cursus kun je deze bekijken en doorlopen alsof je een student bent. Zo kun je testen of alles naar behoren werkt en/of je tevreden bent over de wijze waarop je de cursus hebt vormgegeven. Om de studentweergave van je cursus te zien, bekijk je de cursus als student. Om de cursus vanuit een studentperspectief te ervaren, gebruik je een dummystudent: een fictieve student die je laat toevoegen aan je cursus. Vervolgens doorloop je de cursus als deze dummystudent.

• In tegenstelling tot gewone studenten worden toekomstige en inactieve cursussen wel getoond wanneer je jou cursus bekijkt als dummystudent. Op deze manier kunnen docenten dummystudenten gebruiken tijdens het bouwen van van de cursus (vaak vóór de start datum of terwijl deze inactive is).
  • Voor het testen van Notificaties kun je de dummystudenten niet gebruiken omdat deze een noreply e-mailadres hebben.
  • Voor het testen van discussies en chat kun je de dummystudenten niet gebruiken.

Dummystudent gebruiken

Voordat je een dummystudent kunt gebruiken, laat je deze  toevoegen aan je cursus door een Key-user/ ICTO-coach. Wanneer die is toegevoegd aan je cursus, vind je deze in de cursusgroepslijst met de naam 01_<INSafkorting (-OPL afkorting)>, DUMMYSTUDENT.

Startpagina - Docenten instructie (NL) en nog 4 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge
  • Klik op Groepslijs in de navbar van je cursus.
Groepslijst - Docenten instructie (NL) - Hogeschool Rotterdam en nog 4 andere pagina's - Persoonlijk - Microsoft​ Edge
  1. Zoek op 'Dummy' in de zoekbalk boven de groepslijst.
  2. Klik op het vergrootglas.
  3. Klik op het pijltje naast de naam
  4. Klik op Imiteren in het keuze menu.

Het volgende scherm verschijnt.

• Klik op Ja

Je bent nu 'ingelogt' als dummystudent.

• Je ziet rechtsbovenin je scherm dat je dummystudent bent.

Je kunt nu alles doen wat een echte student ook kan doen, zoals het inleveren van opdrachten en aanmelden voor groepen. Als docent kun je de dummystudent toevoegen aan groepen en secties om release conditions te testen.

Stoppen met gebruiken dummystudent

1. Klik rechtsboven in de minibar op de naam van de dummystudent.
  2. Klik op het kruisje.

Dummystudent laten verwijderen

Per Instituut is een beperkt aantal dummystudenten beschikbaar, waardoor een dummy account aan meeredre cursussen tegelijk gekoppeld kan zijn. Als je klaar bent met testen laat je de dummystudent uit je cursus verwijderen door de Key-user/ ICTOcoach.

Op het moment dat je als dummystudent in een cursus zit, heb je ook toegang tot andere cursussen waar het dummy-account voor is ingeschreven. Daarom worden de dummy-accounts gekoppeld en beheerd door Key-users/ ICTO coaches van het Instituut.

Vorige Artikel Hoe preview ik mijn cursus als student?
Volgende Artikel Hoe wordt een cursus aangemaakt in Brightspace?