Hoe maak ik een Delende groep aan in mijn ePortfolio?

Een Delende groep gebruik je als je vaker wilt delen met dezelfde groep ontvangers. Het is mogelijk om een delende groep te maken met geselecteerde ontvangers

Het aanmaken van een Delende groep

• Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus en klik op ePortfolio.
Delende groepen - Docenten instructie (NL) - Hogeschool Rotterdam en nog 7 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge
  1. Klik op het tabblad Delende groepen.
  2. Klik op Nieuwe delende groep om een nieuwe Delende groep aan te maken.

In het rode vlak zie je alle Delenden groepen die je hebt gemaakt of waar je aan bent toegevoegd.

1. Klik op het tekstvak Naam om de delende groep een naam te geven (deze wordt meteen opgeslagen).
  2. Klik op het tekstvak Beschrijving om de delenede groep een omschrijving te geven.
  3. Klik op Gebruikers toevoegen (onder leden van delende groep) om een nieuw groepslid te zoeken.

Leden van delende groep verschijnt pas nadat je de naam van de delende groep  hebt ingevoerd.

Delende groepen - Bas Bakker Sandbox - Hogeschool Rotterdam en nog 7 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge
  1. Zoek op de voornaam, achternaam (zonder tussenvoegsels), het emailadres of het studentnummer van het groepslid dat je wilt toevoegen.
  2. Klik op de juiste naam, deze wordt toegevoegd.

Herhaal bovenstaande stappen, totdat je alle groepsleden hebt aangeklikt.
Scroll naar beneden.

Bij Leden toevoegen zie je welke gebruikers je gaat toevoegen aan de Delende groep.

De rechten van de groepsleden kan je je aanpassen bij Toegangsrechten toekennen.

• Vink het selectievakje Opmerkingen van anderen zien aan om de ontvanger reacties van anderen op gedeelde items te laten zien.
  • Vink het selectievakje Opmerkingen toevoegen aan om de ontvanger reacties te laten plaatsen op gedeelde items.
  • Vink het selectievakje Evaluaties van anderen bekijken aan om de ontvanger beoordelingen van anderen op gedeelde items te laten zien.
  • Vink het selectievakje Evaluaties toevoegen aan om de ontvanger beoordelingen te laten geven op gedeelde items.
  • Vink het selectievakje Bewerken aan om de ontvanger de lay-out van gedeelde items te laten bewerken.

Klik nu op Toevoegen om de gebruikers toe te voegen aan de Delende groep.

Klik in het volgende scherm op Opslaan en sluiten om de Delende groep aan te maken.

Vorige Artikel Wat is het verschil tussen sharen, pushen en exporteren/importeren in mijn ePortfolio?
Volgende Artikel Waar ontvang ik gedeelde documenten in mijn ePortfolio?