Hoe stel ik beperkingen in voor een discussie onderwerp?

Net zoals bij het een discussie forum, kun je op twee manieren beperkingen verbinden aan de toegankelijkheid van een onderwerp:

• Release voorwaarden gebruik je om te bepalen wanneer het onderwerp beschikbaar is. Je kunt meerdere release conditions verbinden aan een onderwerp.
  • Groeps- and sectievoorwaarden gebruik je om te bepalen voor wie het onderwerp beschikbaar is.
  • Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus.
  • Klik op Discussies. Je landt op de Discussies homepage
  • Klik op het pijltje achter het gewenste onderwerp.
  • Klik op Onderwerp bewerken.
  1. Klik op Beperkingen (tweede tabblad).
  2. Vink Verbergen voor gebruikers aan om het onderwerp onzichtbaar te maken voor studenten.
  3. Onder Beschikbaarheid kun je bij Heeft een startdatum kiezen tussen de opties:
    • Het onderwerp is zichtbaar voor studenten voor de startdatum, maar ze hebben er nog geen toegang toe.
    • Het onderwerp is zichtbaar en toegankelijk voor studenten voor de startdatum, maar ze kunnen geen threads of antwoorden geven.
    • Het onderwerp is niet zichtbaar voor studenten voor de startdatum.
  4. Onder Beschikbaarheid kun je bij Heeft een einddatum kiezen tussen de opties:
    • Het onderwerp is zichtbaar voor studenten na de einddatum, maar ze hebben er geen toegang toe.
    • Het onderwerp is zichtbaar en toegankelijk voor studenten na de einddatum, maar ze kunnen geen threads of antwoorden geven.
    • Het onderwerp is niet zichtbaar voor studenten na de einddatum.
  5. Vink Weergeven in agenda aan als je wilt dat deze data in de agenda van studenten verschijnen.
  1. Onder Voorwaarden voor bekendmaking kun je voorwaarden toevoegen wanneer het onderwerp beschikbaar is:
    • Klik op Bestaande bijvoegen als je eerder release voorwaarden hebt gemaakt die hieraan wil toevoegen.
      • Selecteer de gewenste voorwaarden.
      • Klik op Koppelen.
      • De releasevoorwaarde(n) wordt eronder getoond.
    • Klik op Maken en bijvoegen om nieuwe release voorwaarden toe te voegen:
      • Selecteer de gewenste voorwaarden.
      • Klik op Maken.
      • De releasevoorwaarde(n) wordt eronder getoond.
  2. Kies in het dropdownmenu of studenten aan één voorwaarde of aan alle voorwaarden moeten voldoen voordat ze toegang tot het onderwerp krijgen.
  3. Onder Groeps- en sectiebeperkingen kun je voorwaarden toevoegen voor wie het onderwerp beschikbaar is:
    • Vink Beperk dit onderwerp tot de volgende groepen en secties aan om bepaalde groepen toegang tot het onderwerp te geven.
    • Klik op Groepen en secties toevoegen en selecteer de gewenste groep of sectie. Klik vervolgens op Toevoegen.
    • De groep(en) en/of secties(s) worden eronder getoond.
  4. Klik op Opslaan en sluiten om terug te keren naar de Discussies homepage. Klik op Opslaan en nieuw om een ander onderwerp aan te maken.
Vorige Artikel Hoe stel ik beperkingen in voor een discussie forum?
Volgende Artikel Hoe maak ik een discussie onderwerp aan per groep?