Hoe richt ik een presentatie template in in mijn ePortfolio?

Een docent kan in zijn eigen ePortfolio een presentatie template maken en deze pushen naar studenten. Studenten kunnen de presentatie vervolgens vullen met hun eigen documenten en teksten aan de hand van de in het template aangeboden structuur.

In de instructie: Hoe maak ik een presentatie? staan de basisstappen voor het maken van een presentatie beschreven.

Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus en klik op ePortfolio

Mijn items - Brightspace (e)Portfolio - Google Chrome
  1. Klik daar op het tabblad Mijn items
  2. Klik op het pijltje achter de presentatie
  3. Kies Bewerken
Presentatie bewerken - Brightspace (e)Portfolio - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome

Nadat je een presentatie hebt aangemaakt kun je bij Pagina's een paginastructuur aanmaken die de studenten moeten aanhouden. Dit kan bijvoorbeeld op onderwerp, op periode of competentie etc.

• Voeg tekstvakken in via Onderdeel toevoegen om instructies aan studenten te geven. Bijvoorbeeld om aan te geven dat studenten bepaalde items (tekst, documenten, refelcties, beoordeelde assignments) zelf nog moeten toevoegen.
  • Voeg 'blanco' artifacts in via Onderdeel toevoegen. Bijvoorbeeld een nog niet ingevuld formulier, of een voorzet voor een ander document. De student kan deze documenten downloaden, aanvullen en weer in de presentatie plaatsen.

Dit is een voorbeeld van hoe de presentatie template eruit kan zien. Dit template kan worden gepushed naar de studenten.

Vorige Artikel Hoe deel ik een video in mijn ePortfolio?
Volgende Artikel Hoe gebruik ik verzamelingen om mijn ePortfolio te ordenen?