Hoe verwijder ik een testpoging van een student?

Een testpoging verwijderen
Een verwijderde testpoging herstellen

Als docent heb je de mogelijkheid om een testpoging van een student te verwijderen. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als er voor een test slechts één poging staat en er iets mis is gegaan met het invullen door de student. Je kunt de mislukte poging dan resetten.

Een testpoging verwijderen

1. Navigeer naar Course Tools in de navigatiebalk van je cursus.
  2. Klik op Tests.
  • Klik op het uitklappijltje achter de betreffende test.
  • Klik op Score. Je landt dan op de Testscore pagina.

De weergave van de knoppen op de Testscore pagina kan ietwat verschillen, afhankelijk van je instellingen in Brightspace.

• Deze opties verschijnen alleen als er door minstens één student één testpoging is gedaan.
  • Als je Scores gekoppeld zijn aan je grade book, verschijnt er tevens een Exporteren naar scores knop. Die knop zorgt ervoor dat Weergaveopties onder een Meer acties keuzemenu wordt geplaatst.
  • Als er geen sprake is van een Scores koppeling dan verschijnt Weergaveopties als eigen knop.

De instellingen die je onder Weergaveopties aanvinkt gelden voor alle tests binnen je cursus. Je hoeft dit dus maar één keer in te stellen.

• Boven de tabel zie je een prullenbaksymbool met Herstellen er naast. Door een testpoging aan te vinken en vervolgens op Herstellen te klikken kun je een testpoging verwijderen.

Een verwijderde testpoging herstellen

• Navigeer naar de Scores pagina van de test waarvan je een poging wilt herstellen.
  • Klik op Poginggeschiedenis.

Onder Poginggeschiedenis vind je een lijst van alle testpogingen, inclusief de verwijderde pogingen. Achter de verwijderde pogingen staat een Herstellen knop om de verwijdering ongedaan te maken.

• Klik op Herstellen. De testpoging wordt dan weer teruggezet.

0 Opmerkingen

Voeg je opmerking toe

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vorige Artikel Hoe maak ik een (statistieken)rapport van een Test?
Volgende Artikel Hoe gebruik ik Zelfevaluaties?