Waar bestaat de Startpagina van de cursus uit?

Als je op een cursus klikt, kom je terecht op de Startpagina van die cursus (de cursus homepage).
De Startpagina cursus bevat standaard een aantal vaste widgets.

1. De Banner is de cursusafbeelding bovenaan de Startpagina. Deze afbeelding is ook de miniatuur van je cursus in het cursusoverzicht, waardoor studenten gemakkelijk en snel naar je cursus kunnen navigeren (als ze deze op hun persoonlijke homepage gepind hebben). De banner is het visitekaartje van je cursus, kies daarom voor een afbeelding die bij je cursus past.
  2. Onder Aankondigingen plaats je mededelingen voor studenten, bijvoorbeeld een welkomstbericht, updates over cursuswijzigingen (veranderingen in collegezalen of -tijden) of nieuwe cursusmaterialen (literatuur, opdrachten, tests, et cetera) en/of naderende deadlines.
  3. De Snelle evaluatie widget  biedt docenten één plek om alle inzendingen van studenten te bekijken die nog beoordeeld moeten worden. Inzendingen voor opdrachten, tests en discussies worden weergegeven in een sorteerbare lijst en kunnen worden geselecteerd om direct naar de beoordelingspagina te gaan.
  4. In de Agenda zie je alle aankomende gebeurtenissen, zoals deadlines en bijeenkomsten. Onder Geplande gebeurtenissen zie je deze gebeurtenissen in lijstweergave.
  5. Activity Feed is een widget op de startpagina van een cursus die een centrale plaats biedt voor docenten om berichten en opdrachten te posten. Je kan er ook links naar cursusmateriaal en externe bronnen plaatsen. Dit geeft leerlingen de mogelijkheid om snel toegang te krijgen tot links naar belangrijk materiaal, commentaar te geven op berichten van docenten en klasgenoten, en bestanden te uploaden naar opdrachtberichten. Docenten kunnen eenvoudige HTML-opmaak gebruiken om berichten en opdrachtinstructies op te maken.
  6. Overzicht van de Eenheden in de cursus.
Vorige Artikel Hoe kopieer ik de structuur en inhoud van een cursus naar een andere cursus?
Volgende Artikel Wat kan ik onder Inhoud?