Hoe kan ik een opdracht tussentijds wijzigen?

Je kunt de beschrijving, data en beoordelingsmethode van een opdracht altijd wijzigen via Opdracht bewerken.

Let op. Het type opdracht en de manier waarop studenten de opdracht voltooien kun je alleen wijzigen als er nog geen indieningen zijn. De instellingen Type opdracht en Type indiening staan vast zodra een eerste student werk heeft ingeleverd.

Opdrachten - Pilot Test - werken met grote groepen - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome
  • Klik op Opdrachten in de navigatiebalk.
  • Klik op het pijltje naast de gewenste opdracht en vervolgens op Opdracht bewerken.

Als studenten voor deze opdracht nog niets hebben ingeleverd, kun je onder Indiening & Voltooiing:

1. aanpassen of het gaat om een individuele opdracht of een groepsopdracht.
  2. Onder Type indiening aanpassen hoe studenten de opdracht inleveren:
    • als bestand (Indienen van bestanden)
    • als tekst in het tekstvak in Brightspace (Tekst indienen)
    • op papier (Indiening op papier)
    • of als uitgevoerde taak (Persoonlijk geobserveerd).
  3. Je kunt kiezen hoeveel opdrachten studenten in mogen leveren (Onbeperkt of Eén bestand) en wat voor type bestand (Toegestane bestandsextenties).
  4. Tot slot kun je aanpassen welke indieningen bewaard worden (Alle indieningen worden bewaard, Slechts één indiening toegestaan of Alleen de recenste indiening wordt bewaard).
  • Als er nog geen indieningen zijn, heb je bij het wijzigen van een opdracht dezelfde opties als bij het maken van een opdracht. Lees uitgebreid over alle opties in het artikel Hoe maak ik een opdracht?
  • Data en toegang tot de opdracht kun je wijzigen onder Data en voorwaarden beschikbaarheid. Lees hierover meer in het artikel Hoe stel ik restricties in voor een opdracht?
Vorige Artikel Hoe herstel ik een verwijderde opdracht of indiening?
Volgende Artikel Hoe sla ik de beoordeelde rubric (het beoordelingsformulier) op als pdf?