Hoe zoek ik een brondocument op in het similariteitsrapport van Turnitin?

Op dit moment zijn er 2 weergaves van het similariteitsrapport: de klassieke en de nieuwe weergave.

Beide opties worden hieronder beschreven.

Nieuwe weergave

1. Klik ergens op het blok met ‘Hogeschool Rotterdam’ of op de pijl naar beneden

2. De brontekst wordt getoond. Klik op het icoon met de ‘i’ voor gedetailleerde informatie over dit document.

Note: Het kan voorkomen dat er onvolledige broninformatie wordt getoond voor brondocumenten uit Cumlaude. De uitleg hiervoor is als volgt: voor Brightspace maken wij gebruik van Originality Check, geïntegreerd in de inleveropdrachten. Voor Cumlaude was dat Similarity (beter bekend als SimCheck). Beide zijn applicaties van Turnitin, maar hebben elk hun eigen database. Die databases worden ook op verschillende plekken gehost. Onze problemen met het identificeren van de originele bron komen voort uit deze situatie, waarbij het opzoeken van de bron binnen dezelfde database werkt, maar zodra we vanuit Brightspace een match vinden met werk dat in Cumlaude is ingeleverd dan zie je niet goed wat de bron is.

Klassieke weergave

1. Klik op het pijltje achter ‘Ingediend bij Hogeschool Rotterdam’

2. Het totaalpercentage kan opgebouwd zijn uit de percentages van een aantal documenten. Klik op de regel die je wil bekijken.

3. In het midden van het scherm verschijnt een icoon ‘Volledige bronweergave’; door hierop te klikken opent de brontekst

4. De brontekst verschijnt. Voor meer informatie over dit brondocument klik je op de link

5. Er wordt een nieuw tabblad geopend waarin het brondocument wordt getoond. Klik op het icoon met de ‘i’ voor gedetailleerde informatie over dit document

0 Opmerkingen

Voeg je opmerking toe

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vorige Artikel Hoe zet ik de plagiaatcontrole aan op een opdracht?
Volgende Artikel Hoe wijs ik de ICTO/ Ondersteuner rol toe op instituutniveau?