Hoe gebruik ik de Advanced Assessment tool?

Met de Advanced Assessment tool kun je:

• Meerdere beoordelaars toewijzen om een enkele opdracht te beoordelen bij het maken of bewerken van opdrachten.
  • Kiezen welke beoordelaars cijfers kunnen publiceren voor de opdracht door ze in te stellen als uitgevers.
  • Beoordelaars koppelen aan leerlingen.
  • Kies uit twee workflows met meerdere beoordelaars: Eén gedeelde evaluatie (samen beoordelen) of meerdere individuele evaluaties.

Beoordelaars kiezen

Kies voor het maken van een nieuwe opdracht of het bewerken van een bestaande opdracht.

1. Kies onder beoordelaars beoordelaars selecteren

1.  Kies de beoordelaars van de opdracht.
2. Klik Gereed

De opties voor het instellen van uitgevers, beoordelaars toewijzen aan cursisten en meerdere beoordelaars coördineren (geavanceerde beoordelingsworkflows) verschijnen.

Als je geen beoordelaars selecteert en op Annuleren klikt, zijn de geavanceerde beoordelingsworkflows niet beschikbaar en kan je doorgaan met het maken van de opdracht. Alle beoordelaars die feedback mogen geven, hebben toegang tot deze activiteit.

Beoordelaars koppelen

Er zijn meerdere manieren om beoordelaars te koppelen aan studenten.

Kies voor toewijzingen beheren

1. je kunt hier de toewijzingsmethode kiezen.
2. indien er groepen/secties zijn in de cursus kun je hier op selecteren en een beoordelaar toevoegen
3. via cursisten sorteren bepaal je de sortering van studenten
4. met tabelselecties wissen, wis je de toewijizingen van beoordelaars aan studenten

Uitgevers selecteren

Onder Uitgevers zijn er drie opties. De gekozen optie bepaalt wie de beoordeling mag publiceren/ zichtbaar maken voor de student.

Alle beoordelaars kunnen evaluaties publiceren: Alle beoordelaars kunnen evaluaties publiceren. Dit geldt ook voor de beoordelingen van medebeoordelaars.

Beoordelaars kunnen alleen hun eigen evaluatie publiceren: Beoordelaars kunnen alleen hun eigen evaluatie publiceren

Handmatig uitgevers selecteren: Wanneer je voor handmatig uitgevers selecteren kiest, verschijnt Uitgevers selecteren. Hier selecteer je de uitgevers. Dat zijn degene die de evaluatie kunnen publiceren voor de student. In deze lijst verschijnen alleen collega's die toegang hebben tot alle sectie en groepen in de cursus, indien deze aanwezig zijn. De uitgever kan één van de beoordelaars zijn, maar dat is niet noodzakelijk.

Workflows

Bij meerdere beoordelaars coördineren kies je of de beoordelaars aan één gezamelijke evaluatie werken of aan individuele evaluaties.

Meer informatie over het invullen van een beoordeling vind je in dit artikel. Ook op de community van D2L (de leverancier van Brightspace) is meer informatie te vinden, bijvoorbeeld in dit artikel.

0 Opmerkingen

Voeg je opmerking toe

Vorige Artikel Hoe gebruik ik de advanced assessment functionaliteit?
Volgende Artikel Hoe vul ik een beoordeling in?