Welke soorten items zijn er in het ePortfolio en hoe kunnen ze worden gebruikt?

Er kunnen verschillende soorten items worden toegevoegd aan het ePortfolio: Reflectiens, Koppeling, Bestanden, Internetdocument, Ingevuld formulier en Cursusresultaten. De verschillende items staan hieronder beschreven.

• Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus en klik op ePortfolio.
  1. Klik op Mijn Items.
  2. Klik op Toevoegen. Maak een keuze voor het soort item dat toegevoegd moet worden.

Reflecties

Met de optie Reflecties maak je een kleine notitie aan (geen uitgebreid reflectie document). Het is handig voor snelle, korte opmerkingen of gedachtespinsels.
Je kan een reflectie los aanmaken als zelfstandig document en daarna eventueel koppelen aan een ander item. Je kan een reflectie ook vanuit een ander item aanmaken, dan is deze meteen gekoppeld aan dat item.

Met de optie Koppeling maak je een snelkoppeling aan (link) naar een website. Een klik op de link opent de website in een nieuw tabblad.

Bestand uploaden

Met optie Bestand uploaden plaatjes, maar ook Zip-bestanden en mappen.

Internetdocument

Met de optie Internetdocument kan je een HTML-pagina maken. Een klik op een internetdocument item in het ePortfolio dan opent een nieuw venster met de  gecreëerde webpagina.

Ingevuld formulier

Een docent kan in een cursus een formulier aanmaken, deze functie wordt echter niet veel gebruikt. Een formulier kan in het ePortfolio worden ingevuld en toegevoegd als Ingevuld formulier.

Cursusresultaten

Met de optie Cursusresultaten kun je ingeleverde opdrachten, rubrics en scores importeren naar je ePortfolio. De student kan de desbetreffende cursus selecteren en uit deze cursus de resultaten van opdrachten en tests importeren.

Vorige Artikel Hoe navigeer ik door mijn ePortfolio?
Volgende Artikel Hoe upload ik een item naar mijn ePortfolio?