Hoe gebruik ik de Groepslijst?

Groepslijst bekijken

• Navigeer naar Groepslijst in de navbar van je cursus.
  1. Onder Weergeven per kan je kiezen tussen Gebruiker of Groepen/Secties. Heb je groepen/secties? Selecteer dan eerst de groep/sectie die je wilt zien en klik dan op Toepassen
  2. Je kunt gebruikers zoeken door een zoekterm in te typen in de Zoekbalk en een Enter te geven of op het vergrootglas te klikken.
  3. Je ziet een overzicht van alle studenten en docenten in de cursus. Als er een groen bolletje naast de naam staat, is die persoon online.
  4. Onder Rol zie je de rol van de persoon.
  5. Onder de tabel zie je het aantal deelnemers van het gekozen tabblad. Onder het tabblad All zie je het totaal aantal deelnemers in de cursus.
  6. Je kunt personen ook Markeren met een vlag. Dit doe je door op het vlagicoon te klikken voor de foto van de betreffende persoon. Markeren met een vlag doe je als je bepaalde personen gemakkelijk wilt terugvinden.

Je kunt specifieke studenten/docenten zoeken door de naam van die persoon in te typen in de zoekbalk.
Klik op Zoekopties tonen om specifieker te kunnen zoeken.

1. Zoeken in: Vink aan of je zoekt op voornaam, achternaam en/of gebruikersnaam.
  2. Type zoekopdracht: Je hebt drie keuzes: de naam moet de zoekterm bevatten (Bevat), gelijk  zijn aan (Exacte overeenkomst) of moet beginnen met (Begint met).
  3. Rol: Zoek op rol.
  4. Gemarkeerd: Zoek enkel personen gemarkeerd met/zonder een vlag.
  5. Accomodaties: ................
  6. Online Status: Zoek alleen personen die online/offline zijn.
  7. Active Status: Zoek alleen personen die op actief/inactief staan.
  8. Laatst bezocht: Hier kan je aangeven van welke periode je wilt weten wie je cursus heeft bezocht.

Overzicht cursusinschrijvingen en -terugtrekkingen

• Klik op Inschrijvingsstatistieken voor een overzicht van inschrijvingen en terugtrekkingen.

• In de tabel zie je alle mogelijke rollen en hoeveel personen met een bepaalde rol in je cursus zitten. Je ziet bijvoorbeeld hoeveel studenten ingeschreven zijn (Inschrijvingen) en hoeveel zich hebben teruggetrokken en wanneer (Terugtrekkingen). Personen die zich hebben uitgeschreven kun je nog wel e-mailen.

E-mail naar groepslijst verzenden

Klik op E-mail naar groepslijst  om een mail te verzenden naar alle personen of naar een groep/sectie.

1. Selecteer bij Weergeven per Gebruiker (alle personen in je cursus) of groep/sectie. Klik, als je iets hebt gewijzigd, op Toepassen.
  2. Klik op E-mail verzenden. Je krijgt een nieuw venster te zien
  1. Alle emailadressen zijn in de BCC gezet
  2. Pas het Onderwerp aan
  3. Typ een bericht
  4. Je kan nog bijlagen toevoegen
  5. En de prioriteit aanpassen (laag, normaal, hoog)
  6. Klik op Verzenden
Vorige Artikel Hoe gebruik ik FeedbackFruits in Brightspace?
Volgende Artikel Hoe verstuur ik een e-mail vanuit de Groepslijst?