Hoe herstel ik discussie publicaties, threads en onderwerpen?

Als je per ongeluk een discussie publicatie, thread of onderwerp hebt verwijderd, kun je deze via Brightspace eenvoudig terughalen. Hiervoor moet je eerst instellen dat je verwijderde berichten kunt zien. Als docent kun je alle threads en publicaties verwijderen (studenten kunnen alleen hun eigen publicatie verwijderen, tenzij er al op is gereageerd).

Verwijderde publicaties zichtbaar maken

Voordat je verwijderde publicaties kunt terughalen, moet je deze eerst zichtbaar maken.

• Navigeer naar Course Tools in de navbar.
  • Klik op Discussies.
  • Klik rechtsboven op Instellingen.
  1. Selecteer het vakje voor Verwijderde publicaties weergeven.
  2. Klik op Opslaan om je instellingen te bewaren.

Verwijderde publicaties herstellen

• Klik op de discussies homepage op het gewenste onderwerp.
  • Kllik vervolgens op een thread.

De verwijderde publicaties zie je onderaan de lijst in het onderwerp.

1. Om de geschiedenis van de publicatie bekijken:
    • Klik op het pijltje naast de naam van de student om het menu te tonen. Klik in het menu op Publicatiehistorie weergeven. Je kunt nu zien wie de publicatie heeft verwijderd.
  2. Klik op Publicatie herstellen om de verwijderde publicatie te herstellen
  3. Klik op Verwijderde publicatie weergeven om de verwijderde publicatie te bekijken zonder deze te herstellen.

Verwijderde threads herstellen

• Klik op de discussies homepage op het gewenste onderwerp.
  1. Om de geschiedenis van de thread bekijken:
    • Klik op het pijltje naast de naam van de thread om het menu te tonen. Klik in het menu op Publicatiehistorie weergeven. Je kunt nu zien wie de publicatie heeft verwijderd.
  2. Klik op Thread herstellen om de verwijderde thread te herstellen. Als er antwoorden zijn gegeven krijg je de vraag: Ook alle antwoorden op deze thread herstellen?
  3. Klik op Verwijderde thread weergeven om de verwijderde thread te bekijken zonder deze te herstellen.

Verwijderde onderwerpen herstellen

• Navigeer naar Course Tools in de navbar.
  • Klik op Discussies.
  • Klik op Meer acties en klik vervolgens op Herstellen.
  • Zoek in de lijst het onderwerp dat je wilt herstellen en klik op Herstellen. Bevestig met Ja.

Het verwijderde onderwerp staat nu weer tussen de bestaande onderwerpen, inclusief alle threads en publicaties die in dat onderwerp bestonden voordat hij werd verwijderd.

Vorige Artikel Hoe waardeer ik een discussie publicatie?
Volgende Artikel Hoe gebruik ik Tests?