Hoe voeg ik opmerkingen en evaluaties toe aan een gedeeld item uit een ePortfolio?

Opmerkingen toevoegen
Evaluatie
(s) toevoegen

Wanneer een student een item met jou deelt kan je altijd opmerkingen achterlaten.
Assesments kun je alléén toevoegen als de student:

Het toevoegen van opmerkingen of assessments aan een presentatie werkt iets anders. Dat is onderaan deze pagina beschreven.

Opmerkingen toevoegen

1. Klik op het tabblad Verkennen.
  2. Klik op het pijltje naast het item dat je wilt becommentariëren.
  3. Klik op Weergeven. Onderstaand scherm wordt geopend:
  • Klik op Opmerking toevoegen om commentaar achter te laten op het item.

Evaluatie(s) toevoegen

Je kan enkel een evaluatie toevoegen wanneer de student een rubric aan het item heeft gekoppeld én de juiste permissies heeft gegeven bij het delen.

1. Klik op het tabblad Verkennen
  2. Klik op het pijltje naast het item.
  3. Klik op Weergeven. Onderstaand scherm wordt geopend:
  • Klik op Evaluatie toevoegen.
  1. Selecteer een rubric die de student aan het item heeft gehangen.
  2. Klik op OK.
Artefact weergeven - Teacher Instruction (EN) - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome
  1. Vul de rubric in.
  2. Klik op Sluiten.

De evaluatie is te vinden onder het kopje Evaluaties bij het item.

Presentatie

Verkennen - Teacher Instruction (EN) - Google Chrome
  1. Klik op het tabblad Verkennen.
  2. Klik op het pijltje naast het item.
  3. Klik op Weergeven. Onderstaand scherm waarin de presentatie wordt getoond wordt geopend:
Nieuwe pagina - Test presentatie - Teacher Instruction (EN) - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome
  • Klik op Opmerking toevoegen
Nieuwe pagina - Test presentatie - Brightspace (e)Portfolio - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome
  • Voer je opmerking in en klik op Toevoegen

Op vergelijkbare wijze kan je een evaluatie toevoegen aan een presentatie of ander type bestand.

Klik op Presentattie controleren om en opmerkingen en een evaluatie toe te voegen

Opmerking geven per item

Als een studentbij het bewerken de instelling Opmerkingen ingeschakeld heeft geselecteerd onder de items in de presentatie, verschijnt er onder elk item een Opmerking Toievoegen knop. Hiermee kan je elk individueel item van commentaar voorzien.

• Klik op Opmerking toevoegen en voeg je commentaar toe.
Vorige Artikel Hoe kan ik opmerkingen en evaluaties (ingevulde rubrics) terugzien in mijn ePortfolio?
Volgende Artikel Hoe krijg ik een overzicht van een in ePortfolio ingevulde rubrics?