Hoe stel ik beperkingen in voor een enquête?

Onder het kopje Beperkingen bepaal je:

• wanneer een enquête beschikbaar is (status en data);
  • het maximum aantal toegestane pogingen;
  • of en welke studenten speciale toegang tot de enquête hebben (bijvoorbeeld extra tijd voor een student met een visuele beperking).
  • Navigeer naar Course Tools in de navigatiebalk van je cursus.
  • Klik op Enquêtes. Je landt op de Enquête startpagina.
  • Klik op Bewerken naast de gewenste enquête (of maak een nieuwe enquête met Nieuwe Enquête).
  • Klik op Beperkingen (tweede tabblad).
  1. Vink Verbergen voor gebruikers om de enquête ontoegankelijk te maken voor studenten. Is er niets aangevinkt, dan is de enquête wel toegankelijk.
  2. Je kunt instellen vanaf welke datum (Heeft een startdatum) en tot en met welke datum (Heeft een einddatum) de enquête zichtbaar is voor studenten.
  3. Vink Weergeven in agenda aan als je wilt dat de enquête met de gespecificeerde data in de agenda verschijnt. (Zet dan eerst verbergen voor gebruikers uit, als alle instellingen goed staan kan je alsnog op Verbergen voor gebruikers klikken)
  4. Stel in hoe vaak studenten de enquête mogen maken.
    • Kies Onbeperkt als studenten de enquête zo vaak mogen maken als ze willen. Brightspace slaat elke poging apart op.
    • Kies Eén bewerkbare poging als studenten de enquête één keer mogen invullen, maar wel toegang hebben tot de enquête tot de einddatum. Studenten kunnen de enquête dan tussentijds opslaan en later afmaken.
    • Kies Beperkt als studenten een bepaald aantal pogingen krijgen. Brightspace slaat iedere poging apart op.
  5. Pas eventueel de toegang van de enquête aan voor individuele studenten. Dit kun je voor meerdere studenten tegelijk instellen of per student.
    • Selecteer eerst of bepaalde gebruikers aangepaste toegang hebben of dat alleen bepaalde gebruikers de enquête kunnen zien.
    • Klik vervolgens op Gebruikers toevoegen aan speciale toegang.
    • Verander de datum en tijd.
    • Voeg specifieke studenten toe onder Gebruikers (je kunt zoeken op gebruikers en op groep).
    • Klik op Speciale toegang toevoegen om terug te keren naar de Enquête bewerken-pagina.
  6. Klik op Opslaan en sluiten om terug te keren naar de Enquête startpagina.

Je kunt de enquête op verborgen zetten na het aanmaken van de enquête via de Enquête startpagina. Selecteer hiervoor de gewenste enquête(s), klik op Bulksgewijs Bewerken en vink Verbergen van gebruikers aan.

Vorige Artikel Hoe gebruik ik Enquêtes?
Volgende Artikel Hoe bekijk ik de resultaten van een enquête?