Hoe verwijder ik categorieen en groepen?

Categorie verwijderen

• Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus.
  • Klik op Groepen. Je landt op de Groepen beheren pagina.
  1. Selecteer de gewenste categorie in het dropdownmenu.
  2. Klik op het hokje naast de naam van de categorie.
  3. Klik op Verwijderen. Er verschijnt een pop-upvenster.
  • Klik op Categorie verwijderen. Je verwijdert nu de categorie met alle bijbehorende groepen.

Het verwijderen van een categorie heeft invloed op onderdelen waarin deze categorie voorkomt:

1. Discussies: alleen het discussie forum blijft nog zichtbaar. Alle topics inclusief de inhoud worden verwijderd. Het forum is alleen nog zichtbaar voor de docent. Omdat er geen onderwerpen meer in het forum staan, is deze niet meer zichtbaar voor de studenten. Je kunt dit forum opnieuw gebruiken door topics toe te voegen.
  2. Kluizen: kluizen zijn aleen via de groep te benaderen, dus zowel de lockers als de inhoud van de lockers zijn voor de docent en de student verdwenen. De inhoud is niet meer te achterhalen!
  3. Opdrachten: als er via het Nieuwe categorie-menu een opdracht is gemaakt, dan wordt deze verwijderd bij het verwijderen van de categorie. De ingeleverde opdrachten worden ook verwijderd en kun je niet meer terughalen. Als er een koppeling naar de assignment in Content staat, dan wordt dit een onderbroken link. Dit betekent dat deze koppeling niet meer werkt.
  4. Subcategorie: alle groepen die vielen onder de categorie zijn verwijderd.
  5. Releasevoorwaarden: als in Inhoud een bestand staat met als releasevoorwaarde deze categorie (het bestand wordt alleen vrijgegeven aan de groepen die vallen onder deze categorie), dan kan na het verwijderen van deze categorie iedereen het bestand zien.

Groep verwijderen

• Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus.
  • Klik op Groepen. Je landt op de Groepen beheer pagina.
  1. Selecteer de categorie waarin de gewenste groep(en) staat/staan in het dropdownmenu.
  2. Vink het hokje naast de naam van de groep aan.
  3. Klik op Verwijderen. Er verschijnt een pop-upvenster.
  • Klik op Groepen/categorieën verwijderen. Je verwijdert nu alle geselecteerde groepen.

Bij het verwijderen van een groep met het inschrijftype Automatische Inschrijving, zullen de deelnemers uit de verwijderde groep automatisch in een nieuwe groep worden geplaatst.

Het verwijderen van een of meerdere groepen heeft invloed op onderdelen waarin deze groepen voorkomt:

1. Discussies: het discussie forum blijft zichtbaar voor de docent, maar niet voor de student die in de verwijderde groep zat. Alle onderwerpen van de groep inclusief de inhoud worden verwijderd.
  2. Kluizen: de kluis, inclusief de inhoud, is verwijderd voor zowel de docent als de student.
  3. Opdrachten: de ingeleverde bestanden zijn niet meer zichtbaar voor de student en docent. De docent kan echter wel nog zien hoeveel opdrachten er zijn ingeleverd.
  4. Releasevoorwaarden: als in Inhoud een bestand staat met als releasevoorwaarde deze groep (het bestand wordt alleen vrijgegeven aan de groep), dan wordt na het verwijderen van deze groep het bestand voor iedereen zichtbaar.
Vorige Artikel Hoe maak ik groepen?
Volgende Artikel Hoe voeg ik een zelfinschrijvingslink toe aan Inhoud?