Hoe beheer ik mijn discussies?

Discussies beheren

Via het forum- en onderwerpmenu kun je gemakkelijk een forum/onderwerp toevoegen, verwijderen of bewerken.

Forum

• Ga naar Course Tools in je navigatiebalk en klik op Discussie om op de Discussie homepage te komen.
  • Klik op het pijltje achter de naam van een forum.
    • Klik op Onderwerp toevoegen om onderwerpen toe te voegen.
    • Klik op Forum samenvouwen om de onderwerpen in te klappen of op Forum uitvouwen om de onderwerpen weer zichtbaar te maken.
    • Klik op Forum bewerken om het forum te bewerken.
    • Klik op Verbergen voor gebruikers om het forum onzichtbaar te maken voor studenten.
    • Klik op Statistieken forum weergeven om naar de statistiekenpagina te gaan.
    • Klik op Abonneren om je aan of af te melden voor forumupdates.
    • Klik op Verwijderen om het forum te verwijderen.

Onderwerp

• Klik op het pijltje achter een onderwerpnaam.
    • Klik op Onderwerp weergeven om het onderwerp te bekijken. NB: als je op de titel van het onderwerp klikt, bekijk je ook het onderwerp.
    • Klik op Onderwerp in rasterweergave weergeven voor een helder overzicht van de onderwerpactiviteit (welke content is gelezen/ongelezen, wie participeert actief, enz.).
    • Klik op Onderwerp bewerken om het onderwerp te bewerken.
    • Klik op Verbergen voor gebruikers om het onderwerp onzichtbaar te maken voor studenten.
    • Klik op Statistieken onderwerp weergeven om naar de statistiekenpagina te gaan.
    • Klik op Vrijstellingen beheren om bepaalde studenten vrijstelling te geven.
    • Klik op Abonneren om je aan of af te melden voor onderwerp-updates.
    • Klik op Verwijderen om het onderwerp te verwijderen.

Discussies modereren

Als moderator van de discussions bepaal je of berichten (publicaties) van studenten wel of niet geplaatst worden. Dit kun je in een keer voor alle berichten instellen of voor ieder bericht afzonderlijk.

Als docent goedkeuring geven voor alle berichten

Bij het aanmaken van forums en onderwerpen kun je instellen dat publicaties pas na jouw goedkeuring zichtbaar worden voor anderen. Dit kan zowel voor alle onderwerpen binnen een forum (tijdens het maken/aanpassen van een forum), als voor geselecteerde onderwerpen (tijdens het aanmaken/aanpassen van een onderwerp).

• Klik op Nieuw: forum of onderwerp of
  • Forum of Onderwerp bewerken.
  • Vink onder Opties de tweederde optie aan. Hiermee stel je in dat publicaties pas zichtbaar worden voor de andere studenten als jij deze hebt goedgekeurd.

Per bericht

Je kunt ook elk bericht afzonderlijk bewerken of verwijderen, zowel op thread- als publicatie-niveau.

• Klik op een onderwerp.
  1. Klik op het pijltje achter de naam van de thread of publicatie.
  2. Klik op Thread/publicatie bewerken om de tekst aan te passen.
  3. Klik op Thread/publicatie verwijderen om een bericht te verwijderen.
Vorige Artikel Hoe maak ik een discussie onderwerp aan per groep?
Volgende Artikel Hoe koppel ik een Score-onderdeel en/of rubric aan een discussie onderwerp?