Hoe maak ik een Onderwerp aan in een discussie forum?

Binnen een discussie forum vind je Onderwerpen om over te discussiëren. Een forum kan dan ook meerdere onderwerpen hebben (Bijvoorbeeld: een forum met de titel Democratie versus Dictatuur kan een onderwerp Argumenten voor democratie/dictatuur, en een onderwerp Argumenten tegen democratie/dictatuur hebben).

• Navigeer naar Course Tools in de navbar.
  • Klik op Discussies.
  • Klik op Nieuw en dan op Nieuw onderwerp.

Als er op de Discussie homepage al fora staan, kun je ook op het pijltje achter de naam van een forum klikken en daar Onderwerp toevoegen selecteren.

1. Selecteer het forum waaraan je het topic wilt koppelen.
  2. Onder Onderwerptype selecteer je of iedereen in de cursus toegang heeft tot dit topic (Open onderwerp) of dat alle studenten wel het topic kunnen zien, maar daarbinnen alleen threads kunnen zien van de groep waartot zij behoren (Groeps- of sectieonderwerp).
  3. Voeg een titel toe.
  4. Voeg eventueel een beschrijving toe.
  5. Onder Opties kies je voor:
    • Anonieme publicaties toestaan als je anonieme berichten toestaat. Jij en studenten zien nu niet meer wie welk bericht heeft geplaatst.
    • Gebruikers moeten een thread... als iedere student eerst een bericht moet plaatsen vóórdat hij/zij andermans berichten kan lezen of reacties kan plaatsen.
    • Een moderator moet... als je berichten eerst wilt goedkeuren voordat deze zichtbaar worden.

Onder Publicaties beoordelen stel je in of studenten reacties mogen waarderen. Kies voor:

• Geen beoordelingen als niemand een kan waardering geven;
  • Vijfsterrenbeoordelingsschema als deelnemers aan de discussion posts kunnen waarderen op een schaal van één tot vijf;
  • Beoordelingsschema voor hogere/lagere scores als deelnemers aan de discussion posts een waardering omhoog of omlaag kunnen geven;
  • Beoordelingsschema met alleen lagere scores als deelnemers aan de discussion posts alleen kunnen opwaarderen.

Klik op Opslaan en sluiten om terug te gaan naar de Discussions homepage of klik op Opslaan en nieuw om nog een onderwerp aan te maken.

Vorige Artikel Hoe maak ik een discussion forum aan?
Volgende Artikel Hoe voeg ik een bestaande discussie toe aan Inhoud?