Hoe gebruik ik Zelfevaluaties?

Zelfevaluaties aanzetten

Om met de zelfevaluaties tool te werken:

1. Navigeer je naar Course Tools in de navigatiebalk van je cursus.
  2. Klik je op Cursusbeheerder.
  • Klik op Zelfevaluaties.

Je landt nu op de pagina waar je een Zelfevaluatie kunt creëren.

Een Zelfevaluatie maken

Op deze pagina staan verschillende functies die je kunt gebruiken voor het bewerken van Zelfevaluaties.

1. Nieuwe Zelfevaluatie: Hier kun je op klikken voor het maken van een nieuwe Zelfevaluatie.
  2. Categorieën bewerken: Hier kun je categorieën maken waar je de Zelfevaluaties in kunt indelen.
  3. Meer acties: Hier kun je Zelfevaluaties kopiëren, van volgorde veranderen of verwijderen.
  4. Vragenbibliotheek: Hier kom je terecht in jouw Vragenbibliotheek. Hoe de Vragenbibliotheek werkt kun je lezen in de handleiding Hoe gebruik ik de Vragenbibliotheek?
  5. Bulksgewijs bewerken: Hier kun je meerdere acties tegelijk uitvoeren bij de Zelfevaluaties, zoals het indelen in categorieën en het tonen van hints.
  • Klik op Nieuwe Zelfevaluatie.
  1. Geef een naam aan de Zelfevaluatie.
  2. Maak eventuele categorieën aan door op Categorie toevoegen te klikken of door een eerder aangemaakte categorie te selecteren in het linkervlak.
  3. Vink eventueel Hints toestaan aan als je studenten hints wilt geven.
  4. Vink eventueel De vragen op zelfevaluatieniveau shuffelen aan als je wilt dat de vragen in willekeurige volgorde komen voor de student.
  5. Door op Koptekst/voettekst van pagina uitvouwen te klikken kun je een introductie/beschrijving toevoegen.
  6. Klik op Opslaan en sluiten om de Zelfevaluaties op te slaan.

Je komt nu op de pagina terecht waar de nieuwe Zelfevaluatie staat. Op deze pagina kun je verschillende acties uitvoeren in het beheren van Zelfevaluaties.

Vragen toevoegen aan een Zelfevaluatie

Navigeer naar Course Tools > Cursusbeheerder > Zelfevaluaties.

• Klik op de Zelfevaluatie waar je vragen aan toe wilt voegen.
  • Klik op Vragen toevoegen/bewerken.

Nieuwe vragen toevoegen

Je kunt zowel nieuwe als eerder gemaakte vragen gebruiken.

• Klik op Nieuw.
  • Je krijgt nu een menu de keuze uit verschillende typen vragen. Voor meer uitleg over de typen vragen kun je de handleiding Hoe gebruik ik de Vragenbibliotheek? lezen. In dit voorbeeld wordt een Waar of Onwaar vraag (T/F) gebruikt.
  1. Pas eventueel het type vraag aan.
  2. Vul in dit tekstvlak de vraag in.
  3. Selecteer het juiste antwoord van de vraag.

Feedback toevoegen

Wanneer je feedback bij een vraag toevoegt krijgt de student deze direct te zien na het beantwoorden van de vraag.

1. Klik op Opties.
  2. Klik op Feedback toevoegen.
  1. Klik op het tekstvlak Feedback onder Waar als je feedback wilt geven aan studenten die het juiste antwoord hebben gekozen.
  2. Klik op het tekstvlak Feedback onder Onwaar als je feedback wilt geven aan studenten die het foute antwoord hebben gegeven.
  3. Vul feedback in bij Algehele feedback voor het geven van feedback ongeacht welk antwoord studenten hebben ingevuld.
  4. Voor het verwijderen van feedback kun je op Feedback verwijderen klikken.
  5. Klik op Opslaan om de feedback op te slaan.

De Zelfevaluatie beschikbaar maken voor studenten

Navigeer naar de Inhoud van de cursus.

1. Klik in het menu op het cursusonderdeel waar je de Zelfevaluaties wilt toevoegen voor studenten.
  2. Klik op Bestaand toevoegen.
  1. Klik in het menu Wat wilt u toevoegen? op Meer... en vervolgens op Zelfevaluaties.
  • Klik op de Zelfevaluaties die je wilt toevoegen.
  • Wanneer je op de Zelfevaluaties klikt, wordt die automatisch onderaan de pagina van het cursusonderdeel toegevoegd. Studenten kunnen nu de Zelfevaluaties zien en maken.
Vorige Artikel Hoe verwijder ik een testpoging van een student?
Volgende Artikel Hoe gebruik ik Enquêtes?