Hoe gebruik ik de Pulse app?

Brightspace Pulse

Docenten en studenten kunnen Pulse gebruiken. De app werkt zowel op iOS als op Android. Je kunt Pulse gebruiken om gemakkelijk op je telefoon of tablet je cursussen en cursusonderdelen, aankomende activiteiten en je Notifications te bekijken. De app bevat drie hoofdonderdelen: Cursussen, Meldingen en Gepland.

• Let op: Deze instructie is gemaakt aan de hand van een Androidapparaat. Op een iOS-apparaat kan de interface van de app afwijken van onderstaande afbeeldingen. Pulse gebruikt de standaardtaal van de telefoon, je kan de taalinstellingen van Pulse veranderen door binnen je telefooninstellingen te navigeren naar Pulse en vervolgens de voorkeurstaal aan te passen (iOS).

De Hogeschool Rotterdam heeft geen beheer op de app. Het is bekend dat sommige onderdelen, niet goed worden weergegeven in de app. het advies is om dan Brightspace via de browser te gebruiken.

• Download de app Pulse in de Playstore of App Store.
  • Open de app.
  • Je moet eenmalig je instelling Hogeschool Rotterdam kiezen en dan inloggen.
  1. Je komt standaard binnen op Cursussen, het scherm waarin je cursussen staan.
  2. Klik op een cursus om te zien welke onderdelen er in die cursus klaarstaan. NB: het is helaas niet mogelijk om je cursussen te filteren.
  3. Klik op Meldingen om je meldingen te zien. Wanneer er nieuwe meldingen zijn zal er een oranje bolletje staan.
  4. Klik op Gepland om verleden en aankomende activiteiten en events te zien. Je kunt hier ook zelf activiteiten toevoegen.
  5. Door op de punaise te klikken kan je cursussen, net zoals op de desktopversie, pinnen. De vastgepinde cursussen verschijnen dan bovenaan. Dit kan helpen bij het overzichtelijk houden van je cursussen.

Cursussen

• Klik op het Cursussen tabblad en vervolgens op een cursus om die te bekijken.
  1. Je landt op Activiteiten feed van de cursus, daarin staan alle posts die je in de Activiteiten feed op de cursus-homepage hebt geplaatst
  2. Vervolgens kan je naar Inhoud of Scores navigeren.

Meldingen

1. Klik op Meldingen.
  2. Je ziet de tabbladen Updates en Aanmeldingen:
    • Onder Updates zie je wijzigingen in de content van een cursus.
    • Onder Aanmeldingen zie je meldingen van discussion topics die je volgt.

Onder Aanmeldingen zie je alleen tekst die in de discussie is geplaatst. Van afbeeldingen (en andere media) krijg je wel een melding in de tekst, maar je zult alsnog de discussie moeten openen in de browser.

Je kunt instellen dat je pushmeldingen ontvangt van Pulse. Je moet hiervoor in de instellingen van je telefoon aangeven dat je meldingen krijgt van Pulse en dat Pulse mag verversen op de achtergrond. Je krijgt dan meldingen over:

• Content Overview documents: nieuwe inhoud die docenten hebben toegevoegd aan de Overview van een cursus;
  • Course announcements: aankondigingen over belangrijke updates of herinneringen;
  • Grades: je ontvangt updates als docenten cijfers invoeren in het grade book.
  • Discussions: je ontvangt een melding als je getagged bent in een Discussion.

Gepland

Als cursusinformatie in de Brightspace Agenda staat, kun je dit ook gemakkelijk terugvinden in Pulse.

1. Klik op Gepland.
  2. Onder het tabblad Work To Do zie je de activiteiten voor die week uit Inhoud waar je een due date voor hebt ingesteld. In de grafiek zie je per dag hoe druk je week is. Klik op een dag om de activiteiten van die dag onder de grafiek te zien. NB: dit is een overzicht van de activiteiten in al je cursussen.
  3. Klik op een activiteit/event om de details te openen en te navigeren naar de website van Brightspace.
  4. Het vinkje achter een activiteit geeft aan of je deze al hebt voltooid of niet:
    • Een lichtgrijs vinkje is niet voltooid.
    • Een donkergrijs vinkje is wel voltooid.
  5. Onder het tabblad Gebeurtenissen zie je de agenda items uit je Agenda voor de geselecteerde week. In de grafiek zie je per dag hoe druk je week is. Klik op een dag om de events van die dag onder de grafiek te zien.

Mobiele browser

Sommige items die in de browser zichtbaar zijn, zijn in Pulse mogelijk niet zichtbaar. Je kunt via Pulse wel gemakkelijk navigeren naar je mobiele browser.

Als je Pulse opent, landt je op het Cursussen tabblad.

1. Klik op Startpagina van Hogeschool Rotterdam. Je navigeert in je mobiele browser naar je persoonlijke homepage.

Je kunt ook direct naar een bepaalde cursus navigeren.

• Klik op de gewenste cursus.
  1. Klik op het driepuntenicoon rechtsboven. Klik vervolgens op Cursusstartpagina starten. Je navigeert in je mobiele browser naar Cursus Homepage van de betreffende cursus.
Vorige Artikel Welke app biedt Brightspace voor docenten?
Volgende Artikel Hoe gebruik ik E-mail in Brightspace?