Hoe stel ik herkansingscijfers in bij scores?

In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een herkansingscijfer kan instellen met een gewogen sytseem

Herkansingen instellen in het gewogen score systeem

Bij het gewogen systeem kun je instellen dat het het hoogste cijfer telt. Dit kun je doen voor een categorie. Zorg ervoor dat bij instellingen voor het het scoresysteem 'gewogen' is gekozen

Scorelijst - Gina van der Kooij Sandbox - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome
Berekeningsopties - Gina van der Kooij Sandbox - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome

Vervolgens ga je naar het onderdeel waar je een herkansingsoptie wil creeren en zorg je ervoor dat het gewenste gewicht is toegevoegd.(5)

Scorelijst - Gina van der Kooij Sandbox - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome

Je geeft aan welke laagste onderdelen moeten worden weggelaten. (onder 'scores beheren')

In onderstaand voorbeeld is gekozen voor 1 laagste onderdeel

Categorie bewerken: midterm - Gina van der Kooij Sandbox - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome

Maak vervolgens twee (of meer) score items aan onder diezelfde categorie. Bijvoorbeeld:

Grades List - Gina van der Kooij Sandbox - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome

In het score overzicht komt het er dan als volgt uit te zien:

Gebruikerslijst - Gina van der Kooij Sandbox - Hogeschool Rotterdam - Google Chrome

In dit geval heeft de eerste opdracht een betere score dan de tweede. Achter de tweede zie je daarom een uitroepteken. Dit staat voor de tekst 'weggelaten'. Deze score wordt niet meegenomen bij de eindscore.

0 Opmerkingen

Voeg je opmerking toe

Vorige Artikel Hoe werken de opties Overschrijding mogelijk en Bonus?
Volgende Artikel Hoe kan ik groepen gebruiken?