Hoe importeer/exporteer ik (een) item(s) in mijn ePortfolio?

Je kan met Brightspace items exporteren uit je ePortfolio. Uit een export komt een Brightspace .zip-bestand. Dit bestand kan vervolgens geimporteerd worden in Brightspace ePortfolio.

Je kan dit bijvoorbeeld gebruiken om studenten makkelijk toegang te geven tot meerdere items uit jouw portfolio, zonder dat je deze hoeft te pushen; plaats het .zip-bestand in een cursus zodat studenten deze zelf kunnen uploaden naar het eigen ePortfolio.

Mijn items - Bas Bakker Sandbox en nog 8 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge
  1. Klik op tabblad Min items.
  2. Klik op Meer acties.
  3. Klik in het keuzemenu op Ga naar Importeren/ Exporteren.
ePortfolio-inhoud importeren/exporteren - Bas Bakker Sandbox - Hogeschool Rotterdam en nog 8 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge

Op het ePortfolio-inhoud importeren/exporteren scherm staat een overzicht van alle imports, exports en pushes die al eerder door jou zijn gedaan.

Exporteren

• Klik hier op Exporteren.
Exporteren - Bas Bakker Sandbox - Hogeschool Rotterdam en nog 8 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge
  1. Klik op Alle Items om alle items uit  je ePortfolio te exporteren.
  2. Klik op Geselecteerde Items om specifieke items uit je ePortfolio te selecteren voor het exporteren.
  1. Vink het selectievakje aan om aan het item verbonden bestanden mee te exporteren. Bijvoorbeeld de documenten die in een presentatie zijn gebruikt, of reflecties die zijn gekoppeld aan een document.
  2. Klik op Items toevoegen om items die geëxporteerd moeten worden te selecteren.
  3. Klik op Exporteren.
Exporteren - Karen Vink Sandbox - Hogeschool Rotterdam en nog 8 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge

1. Klik op Gereed. Je gaat terug naar het ePortfolio-inhoud importeren/exporteren scherm.

ePortfolio-inhoud importeren/exporteren - Karen Vink Sandbox - Hogeschool Rotterdam en nog 8 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge
  • Klik op het .zip-bestand om het te downloaden.

Importeren

• Klik in het Import / Export scherm op Import.
Importeren - Karen Vink Sandbox - Hogeschool Rotterdam en nog 8 andere pagina's - Werk - Microsoft​ Edge
  1. Klik op Bestand Kiezen. Dit opent de verkenner. Kies het exportbestand dat je wilt importeren. Dit staat opgeslagen in de downloadmap van je computer met bestandsnaam eP_export_Naam_van_Persoon_datum en code . Bijvoorbeeld eP_export_Pietje_Puk_270620181608.
  2. Klik op Volgende.
  • Klik op Importeren.

De items zijn nu geïmporteerd in jouw ePortfolio.

Vorige Artikel Hoe push ik een item vanuit mijn ePortfolio?
Volgende Artikel Wat is het verschil tussen sharen, pushen en exporteren/importeren in mijn ePortfolio?