Hoe maak ik een discussie onderwerp aan per groep?

Je kunt Groepen gebruiken om studenten binnen je cursus in groepen te verdelen en te laten discussiëren over verschillende onderwerpen.

Je kunt alleen discussie onderwerpen aan een bepaalde groep koppelen, als er nog geen ander forum is gekoppeld aan deze groep.

• Navigeer naar Course Tools in de navbar van je cursus.
  • Klik op Groepen. Je landt op de Groepen homepage.
  • Wil je een nieuwe groep aanmaken? Lees dan eerst de instructies in het artikel Hoe maak ik groepen?
  1. Gebruik het dropdownmenu onder Categorieën weergeven om de Groep categorie te selecteren waaraan je een discussie onderwerp wilt toewijzen (in de afbeelding hierboven zie je dat de groep categorie Hoorcollege is geselecteerd en dat deze uit twee groepen studenten bestaat).
  2. Klik op het pijltje achter de naam van de groep.
  3. Klik op Categorie bewerken.
  1. Scroll naar beneden naar Extra opties en vink Discussiegebieden instellen aan. Er verschijnen nu meer opties.
  2. Klik onder Forum op het pijltje en selecteer op welk forum je het discussie onderwerp wilt plaatsen of klik op Nieuw forum om een nieuw forum te maken.
  3. Selecteer Maak een nieuw onderwerp aan als je nieuwe discussie onderwerpen wilt aanmaken voor de groepen binnen de group categorie of selecteer Voeg aan bestaand onderwerp toe om een nieuwe thread binnen een bestaand onderwerp te maken voor de group categorie .
  4. Klik op Opslaan.
  1. Kies:
    • Maak één onderwerp per groep als je elke groep binnen de groepscategorie een eigen discussie onderwerp wilt geven (in het voorbeeld bevat de group category Hoorcollege twee groepen, wat betekent dat deze optie twee onderwerpen oplevert: een voor Hoorc-1 en een voor Hoorc-2. Als je voor elke groep een apart onderwerp aanmaakt, kun je ervoor zorgen dat elke groep alleen het onderwerp ziet dat bestemd is voor die groep, en niet de onderwerpen van andere groepen);
    • Één onderwerp maken met threads die zijn gescheiden per groep als je op het forum één onderwerp wilt creëren maar met aparte threads voor elke groep. Elke groep kan nu discussiëren in een eigen thread, waarbij de leden de threads van andere groepen niet kunnen zien.
  2. Geef de onderwerp(en) een titel en voeg eventueel een beschrijving toe.
  3. Klik op Maken en volgende (of op Nog een toevoegen om nog een discussie onderwerp toe te voegen).

Je ziet nu een samenvatting van de keuzes die je gemaakt hebt.

• Klik op Gereed.

In de kolom discussies zie je dat je aan de groep(en) een discussie onderwerp hebt gekoppeld. Klik op de naam van het onderwerp om deze te bekijken (op bovenstaande afbeelding zie je dat de twee groepen Hoorc-1 en Hoorc-2 uit de group category Hoorcollege beide een discussie onderwerp hebben en dat die van Hoorc-1 geselecteerd is om te bekijken).

Je kunt de groepsdiscussies nu ook terugvinden onder discussies. Vanuit discussies kun je de discussie onderwerpen en/of threads ook gemakkelijk bewerken.

Vorige Artikel Hoe stel ik beperkingen in voor een discussie onderwerp?
Volgende Artikel Hoe beheer ik mijn discussies?